Trucuri prin care iti pastrezi motivatia de a slabi

Slabeste sanatos cu DuoslimDe cate ori nu ti-ai spus „de maine incep dieta”? Si de cate ori nu te-ai lasat imediat ce au inceput sa dispara kilogramele ori cand ti s-a parut prea greu? Cu siguranta te-ai izbit de etapa cea mai grea a unui regim alimentar, aceea in care poftele iti fac cu ochiul la fiecare pas, iar tu trebuie sa rezisti tentatiei. De aceea, venim in ajutorul tau cu cateva sfaturi care sa te ajute sa iti mentii motivatia de a slabi, astfel incat scopul tau sa fie atins.

Fa-ti o promisiune
Este destul de greu sa dai cu piciorul unui angajament pe care ti l-ai facut tie. De pilda, promite-ti ca atunci cand vei atinge greutatea dorita, iti vei cumpara un lucru pe care ti-l doresti de mult sau vei pleca intr-o vacanta cu prietenele ori cu iubitul. Astfel, dieta nu va mai parea o corvoada si numai gandul ca te asteapta o recompensa (pe langa laudele celor din jur) la sfarsitul perioadei, te va antrena. Functioneaza si daca o faci pas cu pas: la fiecare doua-trei saptamani cumpara ceva pentru tine, ca sa te feliciti pentru rezultate.

Gandeste ca un om slab
Stim ca suna ciudat, dar trebuie sa stii ca persoanele plinute gandesc altfel decat cele slabe atunci cand vine vorba despre mancare. In timp ce supraponderalii isi imagineaza portia de mancare si simt deja mirosul si gustul delicios pe care il va avea o felie de tort, de pilda, o persoana cu o greutate normala se va gandi la cat de greu va pica acest desert la o ora asa tarzie ori dupa o masa copioasa. Gandind in felul acesta, iti garantam ca numai simpla vizualizare a mancarii te va face sa renunti la portia in plus ori la desertul plin de calorii.

Ia-ti un animal de companie
Gandeste-te serios la varianta de a adopta un prieten blanos daca nu ai deja unul. Studiile arata ca persoanele care au animale de companie, in special catei, dau mai repede jos kilogramele. De ce? Indiferent de anotimp, trebuie sa iti scoti patrupedul la plimbare de cateva ori pe zi. In plus, majoritatea celor care au un astfel de prieten in casa spun ca fac aceste plimbari pe nesimtite, dintr-un fel de reflex, ca si cum ar avea un program zilnic de exercitii; mai mult, poti iesi cu catelul la alergat, acesti mici pufosi sunt o sursa inepuizabila de energie si te vor motiva cu siguranta.

Cantareste-te regulat
Pierderea in greutate nu este un lucru cu care sa te joci. Cantareste-te in fiecare dimineata. Un studiu al Annals of Behaviour Medicine arata ca persoanele care isi monitorizeaza greutatea in fiecare zi pe parcursul dietei, slabesc mai mult. Noteaza zilnic, pe stomacul gol, greutatea pe care o ai, iar daca se intampla, la un moment dat, sa stagnezi, priveste din cealalta perspectiva – chiar daca nu ai mai slabit de o saptamana, ai facut progrese pe termen lung, deci lucrurile merg bine. In plus, este si o metoda buna de a-ti controla greselile sau abaterile, daca te opresti din slabit, inseamna ca poate ai facut ceva gresit, mai putine exercitii fizice sau poate abuzuri alimentare; in felul acesta le poti remedia.
cantarire regulata

Da drumul la muzica
Oricand ai chef sa lenevesti la televizor cu o inghetata in mana, schimba programul pe un post cu muzica. Un studiu recent efectuat de Asociatia Nord-Americana pentru Studiul Obezitatii, a aratat ca femeile sunt mai dispuse sa se tina de un program de exercitii fizice daca asculta muzica in timp ce lucreaza. Asculta melodii ritmate si vei vedea ca vei avea mai mult chef de miscare.

Fa exercitii fizice in grup
Alatura-te unui grup de la sala de fitnes cu care sa mergi in mod regulat si alaturi de care sa te tii de program. Faptul ca ii vezi pe cei din jurul tau lucrand, va fi o inspiratie pentru tine si te va ajuta sa mergi mai departe chiar daca simti ca vrei sa renunti. Sentimentul de vina – puternic motivational – te va ajuta foarte mult. La nivel psihologic, faptul ca ii vezi pe ceilalti muncind in timp ce tu iei o pauza de apa te va face sa te simti vinovata si te va determina sa mergi mai departe.

Pastreaza haine mai mici
Poate parea un lucru naiv, dar iti amintesti, probabil, de filmele acelea in care femeile plinute tineau pe umeras o rochie neincapatoare doar ca sa le ajute sa mearga mai departe, spunandu-si ca acela este idealul lor. Ei bine, acesta este de fapt un pont foarte bun. „Le spun mereu clientelor mele sa isi pastreze o piesa vestimentara care le place si pe care nu au mai incaput de mult timp”, spune Chrisopher Warden, antrenor personal in New York. „Prin simplul fapt ca o scoti din dulap, iti setezi o alarma vizuala a telului pe care incerci sa il atingi”, explica acesta.

Mergi la masaj
Permite-ti un rasfat doar pentru tine, mai ales daca esti in grafic si ai slabit macar putin. Considera-l ca o recompensa pentru efortul pe care l-ai depus pana acum. Cu cat te vei apropia mai mult de telul tau, cu atat iti vei aprecia mai mult corpul. Un nou studiu efectual la Ohio State University arata faptul ca femeile care isi accepta corpul sunt mai doritoare sa adopte un stil de viata sanatos. Iar un masaj chiar te ajuta in acest sens, oricat de ciudat ar parea. „Faptul ca accepta sa fie atinse de alta persoana, chiar si atunci cand nu au greutatea ideala, le poate ajuta pe femei sa se simta mai confortabil in propriul corp”, este de parere Mitch Klein, maseur.

Nu uita, totusi, ca o dieta este un angajament pe termen lung, un pact pe care il faci cu organismul tau pentru ca amandoi sa fiti sanatosi. Opteaza pentru variantele care nu sunt drastice si nu aduc prejudicii corpului; intr-un final, totul este doar o batalie care se duce in mintea ta.

Sursa www.divahair.ro