Topul celor mai sănătoase uleiuri

Pe unele le folosești destul de frecvent – uleiul de măsline, spre exemplu – , de altele ai auzit, dar nu știi exact în ce constau beneficiile lor. Află în cele ce urmează care sunt cele mai sănătoase uleiuri pe care le poți folosi în dietă, grăsimile mononesaturate fiind un indicator prețios al faptului că duc la scăderea colesterolului și că sunt capabile să îți protejeze inima.

Ulei de alune de pădure
·Grăsimi saturate: 7 %
·Grăsimi mononesaturate: 82 %
·Grăsimi polinesaturate: 11 %
Procentele de mai sus – în special uimitorul 82 % grăsimi mononesaturate – îl propulsează în topul uleiurilor sănătoase, cu beneficii dovedite în prevenția maladiilor cardiovasculare, dar și cu un gust de neegalat, potrivit cu cele mai fine preparate culinare.

Ulei de migdale
·Grăsimi saturate: 7 %
·Grăsimi mononesaturate: 65 %
·Grăsimi polinesaturate: 28 %
Are un procent mare de grăsimi mononesaturate, ceea ce-l face una din cele mai sănătoase opțiuni.

Ulei de avocado
·Grăsimi saturate: 17 %
·Grăsimi mononesaturate: 65 %
·Grăsimi polinesaturate: 18 %
Are un procent ceva mai mare de grăsimi saturate, dar se știe că joacă un rol important în prevenția afecțiunilor gingivale.

Ulei de in
·Grăsimi saturate: 7 %
·Grăsimi mononesaturate: 65 %
·Grăsimi polinesaturate: 28 %
Are procentele de grăsimi identice cu cele de la uleiul de migdal, mai puțin gustul acestuia. Însă vine cu un atu în plus: e sursa unui acid gras vegetal omega 3, numit acid alfa-linoleic, foarte bun pentru sănătate.

Ulei de nucă
.Grăsimi saturate: 9 %
·Grăsimi mononesaturate: 24 %
·Grăsimi polinesaturate: 67 %
E o sursă prețioasă de acizi grași omega 3 și omega 6, cu rol în protecția inimii, capabili să reducă riscul apariției anumitor forme de cancer.

Ulei de măsline extravirgin
·Grăsimi saturate: 14 %
·Grăsimi mononesaturate: 78 %
·Grăsimi polinesaturate: 8 %
Cel mai cunoscut din serie, are rol în protecția cardiovasculară și reduce riscul apariției cancerului.

Ulei de semințe de struguri
·Grăsimi saturate: 10 %
·Grăsimi mononesaturate: 17 %
·Grăsimi polinesaturate: 73 %
E bogat în acizi grași omega 6, și dă un gust interesant preparatelor tale cele mai fine.

Sursa www.clickpentrufemei.ro