Ti-e foame chiar daca abia ai mancat? 5 alimente care previn foamea toxica

Ca o continuare la articolul precedent ce include sfaturile de slabit ale dr. Fuhrman, astazi va prezentam mai multe despre foamea toxica si cum reusim sa o prevenim. Durerile de cap, crampele abdominale, ametelile, borborismele la stomac, iritabilitatea – acestea nu sunt simptome care iti indica foamea!

Dr. Fuhrman sustine ca acestea sunt simptome de sevraj cu care te confrunti atunci cand mananci alimente de proasta calitate. Foamea toxica este periculoasa pentru ca da nastere unui cerc vicios. Dupa ce mananci, incepi sa simti simptomele de sevraj, care sunt de fapt modalitatea organismului tau de a repara daunele facute de dieta ta nepotrivita.
Secretul pentru a iesi din acest cerc vicios este sa inveti sa faci diferenta intre foamea toxica si cea reala, cand corpul tau este pregatit sa manance din nou. Foamea adevarata te face sa mananci alimentele de care ai nevoie pentru o sanatate optima. Daca mananci atunci cand iti este cu adevarat foame, te bucuri mai mult de mancare si iti dai seama care este numarul optim de calorii pentru organismul tau.

Odata ce identifici foamea reala, vei reusi sa iti asculti corpul si sa-i oferi cantitatea de mancare de care are nevoie. Invata sa recunosti semnele foamei reale pentru a slabi si a nu te mai ingrasa vreodata!

3 semne ale foamei reale

Anumite senzatii in gat si piept
In ciuda credintelor populare, foamea nu se simte in stomac. Dr. Fuhrman sustine ca disconfortul cauzat de foamea reala se simte in gat si piept. Disconfortul incepe in partea din spate a gatului, pe unde inghiti si continua pana la partea de sus a gatului. Se simte sub barbie, iar, intr-un final, ajunge jos, in capul pieptului. Aceste zone ale corpului ii transmit creierului ca organismul tau este pregatit sa manance.

Simt al gustului mai ascutit
Cu cat mananci mai multe alimente toxice, artificiale, cu atat iti supra-stimulezi, de-sensibilizezi si, intr-un final, omori papilele gustative. Pana la urma, foamea toxica te face sa nu mai simti toate aromele mancarurilor. Papilele tale gustative vor reactiona doar la alimentele tale preferate, pline de zahar sau grasimi si vei avea nevoie de mai multa mancare pentru a te simti satisfacut.

Dar, dupa ce renunti la aceste alimente procesate si mananci doar atunci cand iti este cu adevarat foame, receptorii gustului de pe limba ta vor deveni mult mai sensibili. Mancarurile obisnuite vor avea chiar un gust mai bun decat te asteptai si vei sti in mod natural cat de mult sa mananci.

Salivare crescuta
Cand iti este cu adevarat foame, glandele si enzimele tale digestive se pregatesc sa digere si gura ta incepe sa produca mai multa saliva. Acesta e un semn natural ca iti este foame cu adevarat!

5 alimente esentiale care te ajuta sa scapi de foamea toxica
Fa primul pas pentru a scapa de foamea toxica de azi cu cele 5 alimente esentiale propuse de dr. Fuhrman. Nu te vei mai simti niciodata infometat, pentru ca aceste alimente iti ofera multe vitamine si minerale, insa au si putine calorii. De fapt, dr. Fuhrman sustine ca dupa o saptamana de mancat asa, poftele tale culinare vor disparea si te vei afla pe un drum catre succes in lupta cu kilogramele.

Rodie
Acest fruct plin de vitamine, antioxidanti si nutrienti te ajuta sa scapi de grasimea din organism si sa iti accelerezi metabolismul. Spre deosebire de alte fructe, rodia nu iti va creste nivelul de zahar din sange, ceea ce te ajuta sa slabesti. De asemenea, contine punicalagin, un nutrient care te ajuta sa-ti scazi tensiunea arteriala si nivelul de colesterol.

Sunt o multime de modalitati de a manca acest fruct delicios. Sucul de rodie este bogat in antioxidanti, iar studiile arata ca aceste substante joaca un rol important in diminuarea riscurilor legate de afectiunile cardiovasculare asociate cu diabetul. Sucul de rodie este dulce in mod natural, asa ca asigura-te ca, daca il cumperi din comert, alegi o marca ce nu are zahar adaugat. In plus, poti dilua sucul de rodie cu apa.

Sezonul rodiilor incepe vara si dureaza pana iarna. Cumpara mai multe in aceasta perioada si congeleaza-le, pentru a avea provizii pentru tot anul. Poti sa adaugi semintele in cereale, budinci sau sa le mananci ca pe o gustare. Scoate samburii rapid din rodie astfel: taie rodia in sferturi si bate coaja cu o lingura grea. Semintele vor iesi imediat si vei fi gata sa te bucuri de proprietatile lor nutritive!

Pudra de cacao
Acesta e singurul aliment „dulce” pe care dr. Fuhrman ar vrea sa-l ai in camara. Este cea mai naturala forma de ciocolata disponibila. Pudra de cacao nu este rafinata – pur si simplu nu exista zahar sau carbohidrati in ea. Este un antioxidant puternic, plin de nutrienti si este scuza perfecta pentru a te bucura de mici delicii dulci la micul dejun. Pune pudra de cacao in shake-uri cu banane sau pune-o in blender alaturi de spanac pentru a da bauturii tale verzi o aroma de ciocolata.

Fasole adzuki
Aceste boabe de fasole mici, rosii sunt pline de proteine, fier, potasiu, acid folic si magneziu. De asemenea, contin multe fibre solubile, ceea ce te ajuta sa te simti satul pentru mai mult timp si te poate ajuta sa iti diminuezi nivelul de colesterol si glucoza. Indexul lor glicemic scazut face ca acest tip de fasole sa fie o alegere optima pentru persoanele afectate de diabet si probleme ale controlului nivelului de zahar din sange.

Fasolea adzuki contine mult amidon rezistent, ceea ce inseamna ca multe dintre caloriile pe care le contin aceste boabe nu pot fi absorbite de organism. Ca rezultat, fasolea adzuki are mai putine calorii in aceeasi cantitate de mancare, fiind ideala pentru persoanele care tin dieta. Mai mult de atat, fasolea adzuki este usor de preparat! Supranumite „boabe simple” pentru ca nu necesita inmuiere in prealabil, adzuki au nevoie de jumatate din timpul de gatire, in comparatie cu alte tipuri de fasole. Le poti cumpara de la raioanele cu preparate internationale din supermarketuri; le poti adauga in supe si sosuri.

Dovlecei
Daca esti dependent de carbohidrati, dovleceii vor deveni noul tau aliment preferat. Aproximativ 90% din totalul caloriilor din dovlecel provin din carbohidrati, dar aceasta leguma este plina de carbohidrati buni ce nu iti vor creste nivelul de glucoza, fiind o alegere inteleapta si pentru persoanele diabetice. De asemenea, dovleceii contin fibre, ce ajuta la slabit. Daca mananci aceasta leguma cu amidon te vei simti la fel de satul ca dupa o masa copioasa cu paine sau paste.

Propune-ti sa mananci aproximativ 200 g de legume cu amidon pe zi (precum dovleceii), pentru a te simti satul.

Caju
Nucile si semintele sunt cea mai buna metoda prin care poti include grasimi in dieta ta. Dr. Fuhrman iti recomanda sa folosesti seminte sau nuci in loc de ulei in orice dressing pentru salata. Majoritatea oamenilor ajung sa foloseasca intr-o salata aproape 400 de calorii provenite din uleiul de masline, doar din dressing.

Sosurile pentru salate sarace in grasimi te fac de fapt sa te ingrasi, pentru ca iti impiedica organismul sa absoarba nutrientii dintr-o salata altfel sanatoasa. La polul opus, grasimea din caju te ajuta sa iei toate beneficiile pentru sanatate din celelalte ingrediente din salata si iti ofera grasimea sanatoasa de care ai nevoie.

 Sursa www.slabsaugras.ro