Tentații dulci cu puţine calorii

Slabeste sanatos cu DuoslimSărbătorile aduc bucurii, dar, de cele mai multe ori, şi kilograme în plus. Când eşti alături de cei dragi, ţi-e greu să refuzi o bucată de prăjitură. Există câteva dulciuri pe care le poţi prepara cu uşurinţă în această perioadă, pentru tine şi cei dragi.

Salam dulce
Ai nevoie de: 1 cană de smochine uscate; 1 cană de vişine uscate; 1 cană de stafide; o jumătate de cană de susan; 1 cană de se­minţe de dovleac; o jumătate de cană de nuci; 50 g de coniac. Într-o tigaie prăjeşte seminţele de susan, de dovleac şi nucile.
Pune celelalte ingrediente într-un blender şi pasează-le până devin o pastă. Amestecă toate produsele într-un bol, frământă-le şi adună-le într-un baton. Salamul format pune-l la frigider 2 ore, după care
taie-l felii şi savurează-l.

Prăjitură cu fructe uscate şi nuci
Ai nevoie de: 1 cană şi jumătate de făi­nă; 0,5 l suc proaspăt de portocale ; 500 g nuci; stafide; mere uscate; prune uscate; 2 linguriţe praf de copt. Toarnă sucul de portocale peste bucăţile mici de nuci, stafide, prune şi mere şi lasă amestecul peste noapte. A doua zi, adaugă praful de copt, făina şi amestecă bine. Într-o tavă tapetată cu griş pune compoziţia şi dă-o la cuptor pentru 25-30 de minute.

Desert cu brânză de vaci şi fructe
Ai nevoie de: 200 g brânză de vaci cu 5% grăsime, 150 g suc de mere proaspăt, 2 mere, 2 banane, 1 portocală, câteva frunze de mentă pentru decor
Cu ajutorul unui blender, amestecă 3-4 minute brânza cu sucul de mere, o banană şi o jumătate de portocală. Într-o cupă de îngheţată aranjează ingredientele astfel:1 strat de banană tăiată felii, al 2-lea strat de portocală feliată, al 3-lea strat de compoziţie cu brânză, al 4-lea strat de frunze de mentă, al 5-lea strat de brânză, al 6-lea strat cu frunze de mentă, bucăteţele de banană şi portocală.

Reguli pentru mesele de sărbători:
1. Câte puţin din fiecare!
2. Cât mai multe fructe şi legume!
3. Alcool, cu măsură!
4. Bea apă ]n timpul meselor!
5. Ceai cald, între mese!
6. Puţină mişcare!

De sărbători, cel mai important este să păstrăm echilibrul şi să avem câte trei mese principale pe zi. Niciodată nu trebuie să ne gândim că dacă am mâncat mai mult la masa de seară, a doua zi de dimineaţă nu vom mai mânca nimic. În felul acesta organismul intră într-un cerc vicios şi va fi nevoit să compenseze o masă în minus, prin stocarea din următoarea masă. Pentru ca şi organismul să se simtă bine la mesele festive, se pot înlocui anumite alimente, de exemplu: caşcavalul cu brânza, margarina cu untul sau smântâna cu iaurtul.

Sursa www.clickpentrufemei.ro