Sfaturi pentru dieta

1. Renunta la gustarile dintre mese
Cand simti nevoia sa rontai covrigei, alune sau batoane de ciocolata intre mese, inseamna ca te supara ceva, ca esti stresata sau plictisita. Chiar daca ciugulesti de foame, este bine sa renunti la acest obicei cu efecte devastatoare in timp. Nu sari peste micul dejun, mananca exact atat cat iti trebuie la mesele principale, si inlocuieste gustarile cu fructe. Cand iti este foame, poti servi jumatate de mar sau un iaurt slab cu cereale integrale.
2. Consuma alimente foarte sarace in grasimi
Toate alimentele semipreparate, pizza si dulciurile contin cantitati foarte mari de calorii, lipide si glucide. Trebuie sa renunti la ele din prima zi in care incepi dieta, deoarece organismul suspus regimului va retine mult mai repede grasimile. Inlocuieste-le cu salate din legume, carne de peste sau de curcan. Eliminarea grasimilor inseamna si scaderea cantitatii de colesterol.
3. Redu portia din farfurie
Chiar daca nu esti plinuta, dar vrei sa ai un meniu echilibrat si un tonus ridicat, trebuie sa mananci numai atat cat iti trebuie. Incearca sa reduci treptat cantitatea de mancare pe care ti-o pui in farfurie, astfel incat sa te scoli de la masa cu senzatia ca nu iti mai este foame. Redu inclusiv portia de friptura, chiar daca este facuta la gratar.
4. Fa multa miscare
Activitatea fizica este aliatul de baza al acestei diete. In primul rand, gimnastica arde caloriile, apoi te ajuta sa capeti o forma mai zvelta. Chiar daca schimbi dieta, nu renunta la bunul obicei de a face miscare. Nu trebuie sa devii sportiva, dar plimbarile lungi, pe jos sau cu bicicleta, inotul si alergarile usoare in parc elimina grasimile si iti fortifica inima. Fa miscare cel putin 30 sau 40 de minute zilnic.
5. Schimba-ti stilul de gatit
Incearca sa folosesti cat mai putin ulei de untdelemn la gatit si schimba-l cu ulei de masline ori de cate ori poti. Gateste mai mult la aburi, pe gratar sau in tigai de teflon. Variaza alimentele cat de mult posibil si inlocuieste sucurile acidulate cu ceaiuri din plante sau sucuri naturale din fructe, fara adaos de zahar.