Sanatosi iarna

In anotimpul rece, ca si in perioadele caniculare, pielea necesita o ingrijire aparte pentru a putea face fata solicitarilor suplimentare la care este supusa.
Frigul, soarele, reprezinta factori de agresiune exterioara pentru piele, factori in plus care concura la imbatranirea cutanata si la pierderea elaticitatii epidermei.

Oricat de mult bine ne-ar face cremele sau alte lotiuni cosmetice, adevarul este ca protectia adevarata a pielii incepe din interior. Astfel spus, rezistenta ei la frig, la uscaciune sau la vant este influentata de masura in care ii oferim nutrimentele necesare pentru a face fata acestor factori de mediu.

Iata o serie de trucuri dietetice care va vor ajuta in acest scop:
Optati pentru o alimentatie echilibrata, din care sa nu lipseasca legumele, fructele si cerealele integrale. Consumati proteine de calitate, provenind din surse vegetale (alune, nuci, seminte). Incercati sa cresteti pe cat posibil aportul de alimente crude sau preparate cat mai putin.
Privilegiati legumele de culoare galbuie sau portocalie. Acestea sunt bogate in betacaroten, un antioxidant puternic care apara pielea impotriva imbatranirii precoce. Morcovii reprezinta alegerea ideala.
Consumati alimente bogate in sulf, element care confera pielii finete si ii reda tineretea: usturoi, ceapa, oua, varza, sparanghel.

Citricele au un continut ridicat de vitamina A si C, foarte importante pentru mentinerea tineretii pielii. Consumati-le ca atare sau sub forma de sucuri proaspete. De asemenea, consumati alimente bogate in vitamina B5(lapte, iaurt, kefir, germeni de grau) necesara pentru sintetizarea grasimilor utilizate de piele.
Vitaminele antioxidante sunt in mod special responsabile pentru mentinerea sanatatii pielii: vitamina C joaca un rol major in productia de colagen, o substanta care mentine piele supla. Vitamina A ajuta la combaterea uscaciuni tegumentului; vitamina E creste actiunea biologica a vitaminei A si are rol protector asupra membranelor celulare.
Reduceti consumul alcoolului si limitati cafeaua la una sau cel mult doua cescute zilnic. Ambele bauturi au efect diuretic, favorizeaza eliminarea apei din organism, implicit a unor minerale esentiale.
Evitati grasimile animale, prajelile caci favorizeaza producerea radicalilor liberi care au un efect distrucitv asupra tegumentului.