Reguli pentru o alimentatie sanatoasa

Este greu sa mancam bine cand suntem ocupati. Dar alimentatia sanatoasa nu trebuie sa fie o corvoada. Esenta unei alimentatii sanatoase consta in simplitate. Afla mai intai care alimente ti se potrivesc si alcatuieste-ti un plan alimentar, pentru ca alimentele nu reprezinta o marfa minora, de uz curent, ci o parte vitala a vietii tale.

Reguli pentru o alimentatie sanatoasa:

1. Alimentele pe care le consumi trebuie sa fie proaspete, potrivite cu anotimpul curent si crescute in zone cat mai apropiate posibil. Alimentele care nu sunt organice sunt stropite pentru combaterea bolilor si a daunatorilor, sau sunt tratate artificial pentru a li se imbunatati aspectul si pentru a putea fi pastrate mult timp pe rafturi. Daca nu poti evita consumarea fructelor si a legumelor neorganice, ai grija ca mai intai sa le cureti de coaja.

2. Ai grija sa incluzi urmatoarele trei elemente in regimul tau alimentar: cat mai multe fructe si vegetale (cel putin cinci portii zilnic). In al doilea rand, cat mai multi carbohidrati complecsi: orez brun, mei, ovaz, cartofi, paste si paine din faina integrala. Iar in al treilea rand, proteinele de calitate: pastaioasele, nucile, carnea alba fara grasime, pestele si produsele din boabe de soia.

3. Bea cel putin 2 litri de apa de buna calitate pe zi.

De evitat in regimul alimentar:

1. Trebuie reduse cantitatile de:
carne rosie, produse lactate cu continut ridicat de grasime si prajelurile, alimentele care contin aditivi, coloranti si conservanti (semipreparate, fast-food, alimente deshidratate si ambalate), carnea si pestele afumat, carnatii si carnea procesata-plina de aditivi si grasime, zaharul si indulcitorii artificiali

2. Dezobisnuieste-te de cafeina-renunta la ceai, cafea sau bauturi de tip “cola”. Bea ceaiuri din plante sau inlocuitori de cafeina

3. Bea alcool numai cu moderatie.

Un program de alimentatie sanatos este parte integranta dintr-un plan complet de dezvoltare personala.