Recomandari pentru picioare zvelte si usoare

Majoritatea femeilor se plang de simptomul “picioare grele” si de ingrosarea acestora pana la glezne in timpul zilei.

Cauzele acestor simptome sunt urmatoarele:
-Ereditatea, ca in cazul majoritatii fenomenelor fiziologice;
-influenta hormonilor feminini poate modifica sistemul venos; astfel la unele femei simptomele premenstruale se pot manifesta prin iritabilitate, anxietate, dureri de cap sau chiar balonari in zona abdominala, la altele apar edeme la nivelul gleznelor sau gambelor, cauzate de un dezechilibru al secretiei de hormoni ovarieni; de asemenea in timpul sarcinii la 90% dintre femei aare retentia de lichide; in pragul menopauzei problema picioarelor grele se accentueaza sau se face simtita;
-caldura – la o temperatura mai mare de 26˚C, se intensifica senzatiile de perturbare ce apar la nivelul membrelor inferioare;
-mersul pe jos, statul in picioare sau in pozitia asezat, pentru o perioada indelungata, accentueaza aceste tulburari;-excesul de greutate agraveaza aceasta situatie, deoarece piciorele sustin intreg corpul;
-factori externi precum: sedentarismul, fumatul, stresul, surmenajul, umiditatea, efortul fizic intens, imbracamintea prea stramta, tocurile inalte sunt factori care agraveaza aceasta situatie;

Sfaturi dietetice de urmat:
-acizii grasi polinesaturati, continuti mai ales in uleiurile si margarina de floarea-soarelui, porumb si samburi de struguri (consumate in stare cruda), prezinta un avantaj incontestabil, avand in vedere rolul lor in mentinerea integritatii membranelor vaselor sangvine si a unei bune functionari a acestora;
-apa, care combate in mod activ edemele si implicit procesul de retinere, permitand regenerarea intracelulara si favorizand eliminarea renala
-fibrele continute de legumele proaspete si fructele care imbunatatesc tranzitul intestinal prevenind astfel constipatia, deseori considerata responsabila pentru un blocaj in circulatia sangvina la nivelul bazinului;
-vitamina E, prezenta in cantitati importante in germenii de grau si in drojdia dietetica, intensifica activitatea vaselor sangvine capilare, prevenind deteriorarea acestora; aceasta este un puternic antioxidant care ne protejeaza pielea impotriva agresiunilor exterioare, fapt care duce la atenuarea efectului de “trosnire” a membrelor inferioare, cauzat de dificultatile circulatorii;
-reducerea consumului de sare si al produselor care contin sare multa care favorizeaza retinerea apei, putand astfel agrava senzatia de picioare grele;
-reducerea consumului de stimulente precum cafea, ceai si mai ales alcool trebuie limitat.