Pasi pentru a scapa de dependenta de dulce: Dieta cu fructe si legume

Te trezesti dimineata si, indiferent dupa cate ore iei prima masa, iti vine pofta de dulce? Mai mult de atat, dupa-masa, la serviciu, rontai un biscuit sau mananci o ciocolata, iar seara tot ce iti doresti este sa stai intinsa pe canapea, in brate cu un bol de cereale… tot dulci?

Sunt sanse mari ca poftele tale sa fie, de fapt, generate de dependenta de dulce.

Potrivit unui studiu pulicat in Journal of Psychoactive Drugs, citat de NaturalNews, zaharul rafinat are efecte similare drogurilor produse din opiu, motiv pentru care da dependenta. Zaharul rafinat stimuleaza astfel activitatea cerebrala incat creierul produce endorfine, hormoni ai placerii. Cu timpul, mintea ta va asocia starea de bine data de endorfine cu dulciurile, motiv pentru care iti va cere tot alimente zaharoase.

Exista insa solutii pentru a scapa de aceasta forma de dependenta!

Pasul 1: Mai multe fructe si legume
Prima etapa pentru a scapa de adictia de dulce este inlocuirea gustarilor care contin zahar rafinat cu fructe si cu legume. In loc sa mananci un baton de ciocolata la serviu, mai bine alegi un mar si un morcov. Dincolo de caloriile mai putine pe care le contin, fructele si legumele au la randul lor carbohidrati. Dar nu de orice fel! Spre deosebire de dulciurile rafinate care contin carbohidrati simpli, ce se absorb rapid de organism, motiv pentru care nici nu tin de foame si nici nu-ti stapanesc poftele, fructele si legumele contin carbohidrati complecsi, care se asimileaza in timp. Absorbtia treptata face ca senzatia de foame sa apara mai tarziu, la ca pofta de dulce.

Pasul 2: Cereale integrale in loc de produse de panificatie
Stim ca putine lucruri se compara cu o paine turceasca moale si calda… dar dai apa la moara cu ea! In afara de faptul ca este o bomba calorica, nici macar nu-ti va tine de foame. Nici cu fulgii de porumb nu obtii mari lucruri. Sunt conceputi aproape in intregime din amidon, care este un carbohidrat polizaharid produs de plante. Asadar, tot carbohidrat.
Prin urmare, cea mai buna solutie este sa inlocuiesti fainoasele sau produsele din porumb cu cereale integrale, cat mai putin procesate industrial.
Mai mult de atat, oamenii de stiinta si nutritionistii care au conceput ghidul intitulat Standard American Diet au descoperit ca daca mananci zilnic o felie de paine din faina integrala, unsa cu putin miere naturala, nepasteurizata, pe termen lung ti se va diminua posta de dulce.
Asadar, decat sa scoti inghetata din frigider sau sa dau fuga la cofetarie ca sa-ti cumperi o amandina, mai bine iti cumperi miere naturala si paine integrala. Ideal ar fi ca ambele sa fie ecologice…
Aceasta combinatie satisface pofta de dulce pe moment si chiar o diminueaza pe termen lung, tot pentru ca este compusa din carbohidrati cu absorbtie treptata.

Pasul 3: Mai multe seminte
Nucile, migdalele, alunele de padure si mixurile din hrisca sau din susan cu cateva fructe uscate taiate bucatele, un strop de lapte sau iaurt. Iata gustari perfecte intre mese, in cantitati mici (evident), care pot inlocui croissante-ul.
Mixurile, atata timp cat nu contin indulcitori sau chiar zahar, contin o combinatie interesanta de proteine, grasimi bune si un complex de carbohidrati care ofera senzatia de satietate pana la ora normala a urmatoarei mese. Mixurile, consumate moderat, contin totodata suficient zahar natural, sau fructoza, pentru a oferi organismului energia de care are nevoie pana la urmatoarea masa (in ipoteza in care regimul alimentar este cat de cat regula ca orar).

Sursa:www.lyla.ro