Mituri despre grăsimi care au distrus lumea. Află adevărul

Teoriile despre grăsimi şi bolile cardiovasculare sau alte boli asociate obezităţii şi colesterolului crescut sunt pe toate drumurile. Peste tot dai de “specialişti” care te învaţă cum să mănânci cât mai degresat, ca să fii sănătos. Vezi aici mituri despre grăsimi care au distrus lumea. Află adevărul.

Mit # 1: Dieta săracă în grăsimi şi bogată în carbohidraţi este sănătoasă
Acest mit a început în Statele Unite, la mijlocul anilor 70 şi presupune că orice grăsime este rea, creşte colesterolul şi riscul de boli cardiovasculare.
Câteva studii comandate de grupuri de interese şi câteva decenii mai târziu, cercetătorii se plâng că nu s-a găsit nicio dovadă că o dietă de produse degresate şi cu mai mutle zaharuri este în vreun fel sănătoasă, ba chiar dimpotrivă.

În plus, produsele degresate trebuiau să aibă şi un gust bun, astfel că producătorii industriei alimentare au început să pună tot felul de chimicale, amidon, arome şi zahăr în ele, pentru a le face mai “gustoase”.

Mit #2: Grăsimile vegetale sunt sănătoase, grăsimile animale sunt rele
Deşi oamenii au început să consume uleiuri vegetale abia acum circa 100 de ani, cumva, ele au ajuns să fie mereu pe listele alimentelor sănătoase.

Uleiul de măsline, uleiul de palmier, uleiul de floarea soarelui, uleiul de porumb, soia sau seminţe de diverse plante apar în tot felul de studii recente despre beneficiile lor, în detrimentul “demonilor”: unt, untură, etc.
Ceea ce nu ştie lumea este că celebrele grăsimi polinesaturate omega 6 în exces pot cauza inflamarea ţesuturilor şi multe studii susţin că uleiurile vegetale cresc riscul de boli cardiovasculare.

Mit #3: Mâncărurile cu grăsimi te îngraşă şi dietele grase sunt rele
Deşi lumea are impresia că dacă mănânci o dietă bogată în grăsimi, te îngraşi, lucrurile nu stau deloc aşa. Există studii care arată că dacă mănânci alimente grase, s-ar putea să mănânci mai puţin şi corpul consumă mai multă energie pentru a digera grăsimi, decât pentru a digera carbohidraţi.
Astfel, o dietă bogată în grăsimi şi săracă în carbohidraţi ar putea fi mult mai eficientă.

O dietă cu multe grăsimi şi puţini hidraţi de carbon are şi alte beneficii: creşterea colesterolului bun, scăderea trigliceridelor, scăderea glicemiei şi implicit, al nivelului de insulină, pierderea grăsimii abdominale şi scăderea colesterolului rău sau relocarea grăsimii în corp.

Mit #4: Untul este o grăsime animală nocivă, trebuie înlocuit
Cine poate să spună că margarina va fi vreodată mai sănătoasă ca untul se înşală. Din cauza războiului dus împotriva grăsimilor animale, lumea alege să consume produse create în mod chimic, pline de E-uri periculoase şi cu grăsimi greu digerate de corp, care se depun în cele mai periculoase locuri, cum ar fi în ficat.

 Sursa www.unica.ro