Dieta pentru activarea metabolismului

Slabeste sanatos cu DuoslimDaca te ingrasi mai rapid decat slabesti sau pui kilograme pe tine fara sa mananci excesiv, este posibil sa ai un metabolism lent. Spre deosebire de norocosii cu metabolism rapid, care mananca ce si cat vor fara sa se ingrase deloc, ceilalti au nevoie de o schimbare in alimentatie pentru a-si accelera metabolismul lenes. Din fericire, exista o dieta speciala care te ajuta sa-ti reactivezi metabolismul!

Afla cum sa-ti accelerezi metabolismul cu ajutorul dietei!

5 semne ca ai un metabolism lent
Inainte de a citi mai departe, afla daca ai sau nu un metabolism lenes. Te regasesti in cel putin doua dintre aceste semne?
1. Nu slabesc, indiferent de cat de mult sport fac: teoretic, slabesti atunci cand ai un deficit de calorii, pe care il obtii fie mancand mai putin, fie practicand un sport. Daca faci sport si totusi nu slabesti, inseamna nu ca mananci prea mult, prea caloric, ci ca mananci alimentele GRESITE. Nu te vor ajuta 2 ore pe zi in sala de fitness, ci o schimbare in alimentatie.

2. Nu slabesc, chiar daca mananc foarte putin: atunci cand urmezi o dieta foarte restrictiva, se intampla ceva teribil cu organismul tau – intra in starea de criza! Asta inseamna ca, pentru ca nu are suficienta mancare, metabolismul incepe sa-si creeze un depozit de criza si sa pastreze grasimea pentru viitor. Nu e chiar ceea ce vrei? Atunci incepe sa mananci suficient din alimentele BUNE.

3. Observ grasime depusa in locuri noi: iti cunosti zonele cu probleme, insa daca ai observat ca grasimea a inceput sa se depuna excesiv si in alte locuri, poate fi un semn ca ai metabolismul lent. Corpul tau cauta noi zone pentru a depune grasimea – cea depusa in zona taliei, de exemplu, poate sa arate ca nivelul tau de cortizol nu este normal. Cand esti stresat sau ai metabolismul dereglat, corpul tau are mai mult cortizol, un hormon ce duce la depozitarea grasimii in jurul abdomenului.

4. Am calcaiele crapate si/sau imi cade parul: tiroida regleaza metabolismul si este responsabila si de sanatatea pielii, parului si unghiilor. Pielea uscata, crapata, in special din zona coatelor si calcaielor, arata ca tiroida nu este atat de eficienta pe cat ar trebui. Caderea parului, in special in cazul femeilor care pierd par din varful capului, poate sa arate si o dereglare hormonala.

5. Mi-e pofta de dulciuri, mai ales dupa-amiaza: mai ales dupa-amiaza, organismul tau incepe sa elimine grasimea stocata pentru a avea energie, insa cand acest lucru nu se intampla, nivelul de zahar scade si simti nevoia sa mananci ceva care sa-ti dea rapid energie – mult zahar! Dar acesta este un cerc vicios, pentru ca dulciurile nu-ti dau energie pe termen lung, in timp ce un metabolism rapid poate echilibra nivelul de zahar din sange pentru ca tu sa ai energie pe toata durata zilei, fara scaderi bruste.

Regimul care iti stimuleaza metabolismul
Acest regim alimentar este special conceput pentru cei care au un metabolism lent si ajuta la mentinerea sub control a metabolismului. Dieta are scopul de a accelera metabolismul grasimilor si de a stimula organismul sa le arda mai repede si in cantitati mai mari. Dezechilibrul dintre caloriile ingerate sub forma de grasimi si cele consumate pentru energie duc la acumularea de greutate excesiva – iar dieta de mai jos te ajuta sa iti regasesti echilibrul!
Hormonii au o influenta puternica asupra metabolismului: in timp ce testosteronul masculin are o actiune catabolica, de accelerare, progesteronul feminin are un efect de incetinire.

Regimul poate fi urmat timp de cinci zile consecutive intr-o luna:

Mic dejun: Un fruct la alegere (in afara de struguri si banane) + biscuiti integrali
Pranz: 250 g de legume la alegere – fierte, la tigaie sau la abur; 250 g de carne de curcan, de pui sau de vita; o infuzie de ceai rosu sau verde, ce stimuleaza metabolismul si imbunatateste digestia.
Gustare: un iaurt degresat.
Cina: 250 g de supa de legume la alegere; 200 g de peste (cod, cod uscat, biban de mare, ton, limba de mare, macrou); o infuzie de ceai verde sau rosu.

Cu ajutorul acestor alimente, socul asupra metabolismului este asigurat si, daca ai rabdare si faci miscare, grasimile in exces vor incepe sa se topeasca pentru totdeauna.

Ce faci dupa ce termini dieta? Dr. Oz iti raspunde!
Dupa cele cinci zile de dieta, nu te culca pe-o ureche si continua sa lupti pentru a obtine un metabolism mai rapid! DoctorOz.com iti ofera cateva trucuri care topesc grasimile si te ajuta sa-ti atingi obiectivul.
* Gustarea care iti activeaza metabolismul: o mana de fistic (contine foarte multe proteine si acizi grasi mononesaturati care topesc grasimile) + cateva caise uscate (au fibre si un gust dulce, placut).

* Bea lichide reci: apa, cafea cu gheata sau ceai verde cu gheata – acestea din urma contin cofeina care arde grasimile si daca le bei reci, iti vei forta organismul sa se incalzeasca, deci sa consume mai multe calorii.

* Mananca o data la 2-3 ore: daca mananci putin si des iti vei mentine metabolismul la cote maxime, dar nu dupa ora 20!

* Fa miscare in fiecare zi: trezeste-ti musculatura si pune-o sa lucreze in avantajul tau – mai multi muschi inseamna mai multe calorii arse!

* Consuma mai multe alimente care ard grasimile: peste alb, creveti, salata, broccoli, conopida, ardei gras, varza, ciuperci, ceapa, spanac, mere verzi, lamai, bors, batoane cu proteine, ceai verde, cafea neagra.

* Stai departe de: carbohidrati (paine, paste, cereale, cartofi, fasole, prajituri), sucuri (chiar si naturale), apa aromata, grasimi, lactate de orice fel, chiar si degresate.

* Ia suplimente cu zinc: zincul iti taie apetitul prin cresterea nivelului de leptina, un hormon care ii transmite organismul tau ca esti satul, asa ca nu vei mai manca la fel de mult daca nu iti este foame.

Disclaimer: Informatiile din acest articol apartin exclusiv autorului acestui material si redau o experienta personala in lupta cu kilogramele in plus. Orice recomandare medicala continuta de acest material are scop informativ.

Sursa www.slabsaugras.ro