Cum slăbeşti după 40 de ani

Slabeste sanatos cu DuoslimPoţi fi în formă la orice vârstă. Uite cum poţi să slăbeşti şi să te menţii în formă după 40 de ani.

Esenţial este să îţi acorzi suficientă atenţie, să nu te descurajezi şi să respecţi câteva principii de bază, care te ajută să arăţi şi să te simţi bine. Iată care sunt recomandările medicului specialist în nutriţie şi boli metabolice.

De obicei, după vârsta de 40 de ani, organismul devine mai leneş pentru că, spune dr. Ciprian Constantin, “odată cu această vârstă are loc şi o trecere uşoară, lină, de la calitatea de adult tânăr la aceea de adult senior: scade metabolismul bazal, se diminuează masa musculară şi apar procesele de îmbătrânire.

Nu uita! Masa principală ar trebui să fie dimineaţa sau la prânz, cel mai probabil, dar şi atunci menţine o cumpătare în privinţa proporţiilor şi a alegerilor făcute.

Iar pe fondul unui ritm de viaţă mult prea alert şi al unui bagaj genetic neglijat pot fi diagnos ticate afecţiuni grave ca infarctul miocardic sau accidentul vascular cerebral – la barbaţi – si – la femei – sunt evidenţiate probleme în sfera ginecologica si endocrinologica”. De asemenea, majoritatea femeilor aflate în aceasta perioada au dat deja nastere unuia sau mai multor copii si se confrunta, posibil, cu un exces ponderal restant. Multe dintre ele au urmat deja diete, care n-au dat rezultatele scontate, iar în timp s-a pierdut ţesut muscular si s-a câstigat ţesut adipos. Sa nu uitam si de sedentarism.

Activitatea de la serviciu, urmata de activitatea casnica, pare ca face dificila urmarea unei diete. Si, totusi, iata ce te poate ajuta sa ai un stil de viaţa sanatos si sa îţi pastrezi silueta.

Trucuri care te ajută să slăbeşti după 40 de ani
– mese regulate – 2-4 mese usoare/zi; evita sa manânci seara, dupa orele 18.00-19.00;

– documenteaza-te cu privire la conţinutul alimentelor din dieta ta zilnica;

– nu uita de fibre – acestea asigura un tranzit adecvat;

– manânca în familie, nu la fast-food sau repetat la restaurant;

– foloseşte ocazional îndulcitori;

– atenţie la consumul de cafea, bauturi dulci carbogazoase si tutun;

– efortul fizic de 2-3 ori/saptamâna este foarte important. Mergi pe jos, urca scarile, priveste stirile în timp ce pedalezi pe bicicleta ergonomica etc.;

– prepara alimentele în casa – consumi calorii si pentru prepararea lor;

– odihna corespunzatoare – sunt recomandate 7-8 ore de somn;

– controlul medical periodic nu trebuie neglijat – bolile metabolice ca diabetul sau dislipidemia (n.r.: prea multe grasimi în sânge) si cele endocrinologice (boli ale glandei tiroide) pot fi descoperite din timp prin controlul

 Sursa www.unica.ro