Cate cesti de cafea pe zi te pot ingrasa

Numeroase studii au aratat ca a bea putina cafea pe zi este un obicei benefic sanatatii, dar prea multa strica! Mai ales, silueta!

Cercetatorii australieni au descoperit ca cinci cesti de cafea pe zi pot duce la obezitate. Cafeaua contine acid clorogenic, care este un anumit tip de polifenol, substanta considerata a fi antioxidant. Polifenolul, in cantitati moderate, ajuta organismul la eliminarea toxinelor si la accelerarea arderilor metabolice, dar prea mult polifenol de tipul acidului clorogenic gasit in cafea duce la rezistenta la insulina si face ca metabolismul sa arda mai greu caloriile.

Rezultatele studiului efectuat de un grup de cercetatori australieni au fost publicate in revista de specialitate „Journal of Agricultural and Food Chemistry”.
„Mai mult cercetari au aratat ca consumul de cafea scade riscul aparitiei diabetului zaharat de tip 2. Aceste studii au inclus in analiza si cafeaua fara cofeina, fapt ce sugereaza ca beneficiile provin de la compusi prezenti in cafea, dar diferiti de cofeina. Tinand cont de acest lucru, am studiat efectul pe care polifenolii, antioxidanti gasiti in cafea, dar si in cea si in anumite fructe, precum prunele, il au asupra organismului uman”, spune profesorul Kevin Croft, de la Universitatea de Vest din Australia.

Toate cercetarile au aratat ca acidul clorogenic, un anumit tip de polifenol, este benefic organismului, pentru ca creste sensibilitatea la insulina, reduce tensiunea arteriala si previna acumularea excesiva de grasime.

Insa studiu efectuat de australieni a dezvaluit ca doar in cantitati moderate acidul clorogenic din cafea are acest efect. Daca intra in organism in cantitati mari, efectul este exact invers.

Practic, o persoana care bea cinci-sase cesti de cafea pe zi, isi face mai mult rau decat bine, pentru ca individul poate deveni rezistent la insulina, iar grasimile se vor depune cu o usurinta mult mai mare.
„Un consum moderat de cafea, cel mult trei cesti pe zi, este in continuare indicat de medicii specialisti, pentru ca scade riscul aparitiei bolilor cardiovasculare si a diabetului zaharat de tip 2. mai mult insa va produce exact contrariul”, a adaugat co-autorul studiului Vance Matthews, de la Institutul de Cercetare Medicala din cadrul Universitatii de Vest din Australia.

Sursa:www.lyla.ro