Caloriile fructelor: 4 lectii pentru o dieta eficienta

Slabeste sanatos cu DuoslimFructele sunt racoritoare, delicioase, sanatoase, sarace in calorii si grasimi, dar bogate in fibre, ceea ce le face ideale pentru o dieta de slabit. Insa ce faci daca te-ai hotarat sa tii o cura ce presupune sa calculezi numarul caloriilor? Ai nevoie de un plan alimentar care sa te ajute sa nu depasesti valoarea calorica recomandata la fiecare masa sau zilnic. Pentru astfel de regimuri este necesar sa cunosti caloriile fructelor pe care le consumi si sa stii care sunt cele mai potrivite intr-o dieta.

Iata 4 lectii pe care ar trebui sa le cunosti inainte sa incepi o dieta noua!

Cunoaste proprietatile fructelor
Fructele sunt foarte importante intr-o dieta si in alimentatia de zi cu zi, deoarece ne hidrateaza, ne dau energie si ne ajuta sa fim mai frumoase. Insa consumul in exces al anumitor tipuri de fructe poate sa influenteze scaderea in greutate din cauza continutului de fructoza, ceea ce poate fi enervant, mai ales cand stii cat te straduiesti sa elimini cateva kilograme.

De aceea iti recomandam sa tii un jurnal de dieta, in care sa notezi toate schimbarile care se petrec cu corpul tau, caloriile fructelor si alte proprietati ale gustarilor pe care le iei. Fa-ti o lista cu fructele cele mai potrivite pentru o dieta, pornind de la urmatoarele cerinte:
– au putine calorii;
– sunt hranitoare;
– grabesc pierderea in greutate;
– te energizeaza puternic si te ajuta sa te mentii sanatoasa.

Specialistii in nutritie recomanda: zmeura (52 calorii/100 g), perele (58 calorii/100 g), grapefruitul (32 calorii/100 g), afinele (57 calorii/100 g) si portocalele (47 calorii/100g). Toate fructele sunt bune, insa acestea respecta toate cerintele unei diete de slabit complete.

Ai grija la dietele de slabire bazate doar pe fructe!
Desi sunt printre cele mai populare si poate cele mai eficiente diete de slabit, acestea pot sa fie periculoase pentru starea generala de sanatate a organismului. Majoritatea curelor de slabit cu fructe sunt bazate doar pe consumul unui anumit tip de fruct, ceea ce inseamna ca pe perioada regimului nu-i vei asigura corpului tau toate nutrimentele de care are nevoie, ajungand astfel sa te confrunti cu carente.

Dieta bazata pe fructe
Daca iti doresti sa urmezi o astfel de dieta, tine cont ca trebuie sa fie de scurta durata, nu o prelungi cateva saptamani si nu incerca sa faci din ea un mod de viata. In plus, aceste diete sunt eficiente datorita numarului mic de calorii al fructelor, insa dupa ce revii la stilul alimentar obisnuit, vei acumula usor kilogramele pierdute. Prin urmare, cea mai sanatoasa metoda de slabit se bazeaza pe un stil de viata care promoveaza pierderea in greutate pe termen lung.

Ce facem cu fructele bogate in calorii?
Le evitam? Nu, ar fi pacat sa renunti la banane, avocado sau nuca de cocos. Chiar daca anumite fructe contin mai multe calorii, nu trebuie sa le ocolesti, deoarece si acestea reprezinta surse importante de nutrimente. Solutia este sa le introduci intr-o dieta pentru care ai calculat din timp numarul de calorii total pe zi si sa nu le consumi in exces. Fructele reprezinta o parte importanta in planul unei diete sanatoase, insa trebuie sa faci alegeri intelepte.

Reguli de baza intr-o dieta calorica:
1. Calculeaza din timp caloriile fructelor pe care urmeaza sa le consumi in noua dieta.
2. Consuma in cantitati reduse fructele ce contin mai multe calorii.
3. Pune accent pe fructele proaspete, nu pe cele uscate sau confiate, deoarece iti pot da planul de slabire peste cap.

Fii atenta la produsele din comert
In ultimii ani s-a discutat atat de mult despre beneficiile fructelor, incat foarte multi producatori le-au introdus sub diverse forme in preparatele lor, facandu-te sa crezi ca sunt cele mai bune optiuni de pe piata. Analizeaza atent etichetele pentru ca nu toate produsele sunt ceea ce promit a fi. Verifica continutul de grasimi si de zahar de pe ambalajul deserturilor, al sucurilor si al gemurilor bio. De asemenea, daca esti o impatimita a deserturilor, te sfatuim ca pe perioada dietei sa consumi doar retete pregatite de tine, deoarece in cazul acestora poti sa calculezi caloriile fructelor folosite.

Prin urmare, nu renunta la fructe atunci cand tii o dieta, insa acorda mai multa atentie tipului de fruct si cantitatii pe care o consumi. Chiar daca acestea nu contin un numar mare de calorii in comparatie cu alte alimente, totusi, iti pot afecta planul de regim.

Sursa www.divahair.ro