Bei suficiente lichide?

Slabeste sanatos cu DuoslimDacă ești puțin deshidratat, nu vei fi la un nivel maxim din punct de vedere fizic. Te poți simți moleșit, fie că lucrezi la birou, fie pe teren. Pentru atleții de top, chiar și o picătură de apă în minus poate face diferența între o medalie de aur și una de argint.

Așadar, cât să bei pentru a fi îndeajuns? În conformitate cu directivele UE, o femeie ar trebui să consume în medie 2l, iar un bărbat 2,5l de lichide, asta însemnând nu numai apă. Dacă îți propui să bei echivalentul a 6-8 pahare de apă pe zi ești pe drumul cel bun.

Ține cont de faptul că sucurile, laptele, ceaiul, cafeaua și băuturile neacidulate se contabilizează la consumul zilnic. Cu toate acestea, ceaiul, cafeaua și cola conțin cafeină, un diuretic ușor, așa că nu te baza pe acestea ca sursă principală a hidratării tale.

O bună parte din mâncare, în special fructele, legumele, salatele și supele, te va ajuta și ea să îți atingi obiectivul. Dacă tot nu poți atinge nivelul de lichide pe care trebuie să îl consumi, adaugă mail multe băuturi pe zi, crescând gradual volumul de lichide.

Un pont pentru a crește nivelul de hidratare după ce ai depus efort fizic este să picuri puțin suc (cel de mere este foarte bun) în apă. Conținutul de zahăr îmbunătățește rehidratarea și te ajută să te recuperezi mai bine după efort. Sau încearcă apă de cocos, foarte răspândită acum. Extrasă din nuci de cocos tinere, apa de cocos nu conține grăsimi și este plină de minerale, inclusiv potasiu, făcând-o ideală pentru setea de după antrenament.

Sursa:www.goodfood.ro