Alimente pentru o piele sanatoasa

1. Uleiul de seminte de in /Ulei de limba mielului (borago)
Sanatatea pielii este aproape intotdeauna tratata dintr-o perspectiva detasata. Cu toate cremele hidratante, produsele de protectie soalara si cosmetice, majoritatea oamenilor nu priveste dincolo de ceea ce pun pe suprafata pileii cand trateaza tenul uscat, acneea sau ridurile.
Lasand la o parte faptul ca cele mai multe din aceste produse sunt realizate din produse petroliere toxice, aromele chimice si hormonii modifica toxinele. Aceste produse se bazeaza toate pe o falsa ipoteza: ca problemele de pe suprafata pielii dumneavoastra ar trebui sa fie tratate de la suprafata.
Pielea este de fapt un indicator extern al sanatatii interne. In timp ce ofera un ajutor temporar, lotiunile, balsamurile si cremele nu pot corecta problemele interne si deficientele care se manifesta exterior.

O dieta cu alimentele potrivite, precum si evitarea alimentelor ”rele” poate ajuta la obtinerea unei pieli frumoase, vibrante. Exista zece alimente de un real folos pentru o piele sanatoasa.
Cu un continut ridicat in acizi grasi esentiali, atat Omega 3, cat si Omega 6, aceste uleiuri de seminte sunt bune pentru reducerea rosetii pielii atunci cand a fost iritata intentionat, potrivit unui studiu francez.
Atat uleiul de seminte de in, cat si uleiul de borago au dus la scaderea semnificativa a asprimii pielii, spre deosebire de grupul placebo, unde, dupa douasprezece saptamani nu a fost observata nicio schimbare.

2.Ceaiul verde
Ceaiul verde este foarte bogat in antioxidanti, importanti pentru eliminarea radicalilor liberi care pot afecta celulele pielii si pot cauza semnele asociate cu inaintarea in varsta.
Polifenolii din ceaiul verde intineresc celule moarte ale pielii. Ceaiul verde are, de asemenea, vitamina C, un antioxidant puternic care reduce inflamatia si protejeaza membranele celulare.

3. Peste gras
Pestele ca somonul, heringul, macroul si coregonul este bogat in grasimi Omega 3. Pestele gras este bogat in EPA si DHA, doua forme esentiale de omega 3, asociate cu scaderea inflamatiei.
Acestea ajuta si la mentinerea unei structuri sanatoase a peretilor celulelor, permitand accesul substantelor nutritive si dand la o parte deseurile. Membranele celulelor sanatoase reprezinta echivalentul unei pieli sanatoase.

4. Fructele de padure
Fructele de padure sunt considerate unele dintre cele mai puternice surse de antioxidanti care protejeaza celulele pielii impotriva daunelor produse de radicalii liberi.
Atunci cand pielea este protejata de avariile la nivel celular, ea arata mai tanara pentru mai mult timp.

5. Telina
Telina este o sursa importanta de siliciu, un mineral care intareste tesuturile organismului conjunctiv. Alte surse de siliciu includ praz, fasole verde, fasole Garbanzo, capsuni, castravete, mango, sparanghel si rubarba.

6. Castravetele
Castravetele contine vitamina C si acid cafeic, doi antioxidanti care apara pielea impotriva ridurilor si daunelor provocate de soare. Vitamina C stimuleaza colagenul si elastina, care ajuta la mentinerea unui aspect vibrant al pielii.
Acidul cafeic protejeaza celulele pielii impotriva radiatiilor UV. Proprietatile anti-inflamatorii ale castravetilor calmeaza pielea inrosita de acnee rozacee sau arsurile solare atunci este aplicat topic. Castravetii contin si siliciu.

7. Morcovii
Morcovii contin beta-caroten şi vitamina C. Vitamina A este necesara pentru cresterea si intretinerea celulelor pielii sanatoase. Pielea uscata sau umflaturile rosii pe piele sunt posibile simptome de deficit de vitamina A.
Beta-caroten actioneaza ca un antioxidant pentru a neutraliza radicalii liberi, ajutand la prevenirea ridurilor, rezista infectiei si mentine pielea tanara.

8.Semintele de dovleac
Nu aruncati semintele de la dovleac. Semintele de dovleac contin zinc, un mineral important pentru o piele sanatoasa. Zincul este important mai ales pentru cei care sufera de acnee, (acneea poate fi de fapt un simptom de deficienta de zinc).
Zincul controleaza productia de sebum la nivelul pielii, si poate actiona, de asemenea, prin reglementarea unor hormoni care creeaza acnee.

9.MSM
Daca vreti sa vedeti cu adevarat unele schimbari la nivelul pielii dumneavoastra completati hrana cu metil-sulfonil-metan, o forma naturala de sulf.
Desi este disponibil in unele fructe de padure cultivate si legume care au avut expunere la apa de ploaie, MSM este modificat chimic si distrus atunci cand produsele alimentare sunt prelucrate, incalzite sau deshidratate, astfel incat cea mai buna sursa provine de la suplimente. Sulful mentine pielea si tesutul muscular flexibile, ajuta la prevenirea ridurilor si cresterea parului si a unghiilor.

10.Apa
A fi corect hidratat este unul din cele mai bune lucruri pe care le puteti face pentru pielea dumneavoastra. Bauturile cofeinizate, bauturile cu zahar si sucurile nu se iau in considerare.
Apa hidrateaza celulele pielii. Un organism hidratat in mod corespunzator transpira mai eficient, pastrand pielea curata si deschisa.