Alimentatie sanatoasa pe timpul iernii

Cu toate ca iarna este incarcata de festivitati care ne bucura sufletul si simturile, obiceiurile alimentare nu sunt tocmai sanatoase, iar riscul aparitiei alergiilor alimentare, a indigestiilor dar si a altor afectiuni ale sistemului digestiv este extrem de ridicat.

Legumele minune in anotimpul rece sunt: cartofii dulci, dovleacul (delicios in placinta cu dovleac), dovleceii si pastarnacul. Aceste legume au un continut ridicat in vitamina A si vitamina C, care ajuta la intarirea sistemului imunitar – scutul impotriva tuturor afectiunilor. Datorita proprietatilor antivirale si antifungice, usturoiul este o alta leguma care ar trebui consumata frecvent in aceasta perioada.

Alte alimente care nu ar trebuie sa lipseasca din regimul dvs.: lintele, fasolea, mazarea, orez brun, dar si cerealele cu orz sau ovaz etc.
Toate alimentele enumerate mai sus constituie o dieta perfecta de iarna deoarece au un continut scazut in grasimi, dar cantitati semnificative de proteine, carbohidrati si fibre, dar si o serie de vitamine si minerale.
Acestea pot fi adaugate la orice tip de supa, tocana de leguma sau ca garnitura, putand fi consumate si de catre vegetariani sau vegani.

Pentru ca sanatatea dvs, sa nu aibe de suferit pastati-va obiceiurile sanatoase de alimentatie si in timpul iernii!