10 căi pentru a-ţi impulsiona metabolismul

Chiar dacă ai moştenit un metabolism scăzut, există metode de a-ţi „păcăli” organismul, pentru a-l face să ardă mai multe calorii. Află cum!
Nu sări peste micul dejun. Un mic dejun variat, bogat în vitamine şi minerale, are practic rolul de a „trezi” metabolismul. Şi te face să începi ziua cu toate motoarele pornite.

Bea ceai verde. Ceaiul verde conţine un ingredient activ, catechina, care face metabolismul să „demareze” în forţă.

Nu te teme că „ciuguleşti”. Micile gustări între mese, sau mai multe mese pe zi, constituie o bună strategie pentru a-ţi ţine foamea sub control, şi pentru a menţine un bun echilibru al glicemiei. În caz de pauze mari dintre mese, se acumulează în organism concentraţii mari de insulină, ce are rol în depunerea de grăsime. Prin urmare, e chiar recomandat să iei 6 mese pe zi, a câte 250 calorii fiecare.

Taie din grăsimile trans. Sunt grăsimi rele, care încetinesc metabolismul.

Natural e mai sănătos. Încearcă să mămânci legume şi fructe bio, sau de grădină, şi nu de seră. Asta, pentru că pesticidele solicită şi „poluează” activitatea tiroidei. Glanda tiroidă are rol important în menţinerea metabolismului la cote normale – deci un metabolism „vioi” depinde de buna ei funcţionare.

Proteinele dau saţietate. Organismul tău metabolizează proteinele mai încet decât o face cu grăsimea sau cu carbohidraţii. Deci, proteinele nu numai că induc saţietatea pe termen mai lung, dar duc şi la consum suplimentar de calorii – energie de care organismul are nevoie pentru a le „digera”. Aserţiunea este valabilă mai ales dacă consumi proteine la micul dejun.

Fă muşchi! Exerciţiile pe care le faci măcar de două ori pe săptămână, timp de 30-40 de minute, cresc rata metabolismului cu 100 calorii pe zi.

Dă-i bice! Data viitoare când faci alergare, înoţi sau chiar mergi, intensifică ritmul pe intervale scurte – 30 de secunde – reluîndu-ţi apoi ritmul normal. În felul acesta, dau un impuls celulelor tale să consume mai mult oxigen, şi să ardă mai multe calorii.

Nu uita de omega 3. Acizii graşi de tip omega 3, din somon, hering, ton, îţi echilibrează glicemia şi, implicit, metabolismul.

Nu „tăia” prea multe calorii. Dacă ţii o dietă hipocalorică, asigură-te că nu tai de pe listă prea multe calorii. Pentru că organismul va avea o reacţie de apărare, şi va încetini ardera grăsimilor, pentru a-şi face “rezerve”.

Sursa www.clickpentrufemei.ro